fredag 18. april 2008

Takk for i år

Da var skoleåret på vei mot slutten. Utrolig men sant. Tiden har gått utrolig fort i år som i fjor. Eksamen nærmer seg med stormskritt, og jeg kjenner skuldrene kryper seg opp mot øreflippene.
Jeg synes dette året har vært tungt, men ikke uhåndterbart. Jeg har lært mye i alle fag. Noe mer nyttig enn andre. I pedagogikk har jeg fått brukt mine kunnskaper, hovedsakelig på de aller minste i skolen. I den klassen jeg var i, var motivasjon noe noen av elevene måtte svømme i for å ikke miste motet. Jeg føler selv at dette var noe jeg fikk til å gi, spesielt de som trenger det mest, men vi var på det meste en voksen på 3 barn. Dette er ikke en realitet i skolen i dag, og jeg har fått se helt tydelig, hvor vanskelig det kan være å se alle elever i en klasse hver dag.
Vi har også fått ny lærer i pedagogikk i tillegg til Torill, og det er ekstra kjekt at Åsild også er fra Austevoll!!

Ellers kan jeg si, at jeg ikke er den som har hatt mest utbytte av blogging, men det rekner jeg med er synlig, men det har vært greit. Synes vi kunne hatt mer pedagogikkundervisning i år (som i fjor). Det er ett modningsfag, så kanskje jeg får noen aha opplevelser før eksamen?

Lykke til med eksamenslesing alle sammen!!

2 kommentarer:

rvvestre sa...

Du har vert flink Lone. Gress enka til tider og unger å holde styr på. Godt jobbet!
Helt enig med deg at mye av praksisen blir litt feil i og med at vi er så mange voksne. Men det er nå en gang slik HSH har lagt det opp og det er nok slik det blir enklest å holde styr på oss. Hadde nok ikke vert så enkelt for lærerne å farte rundt fra skole til skole vis vi skulle vert bare en student pr klasse. Hadde blitt en del skoler vi hadde blitt spredd over da.

Irene sin skoleblogg sa...

Hei Lone.
Jeg må si meg enig i at vi godt kunne hatt litt mer Ped i løpet av året. Jeg føler vel egentlig at vi i perioder nesten ikke har hatt undervisning i noen av fagene.
Lykke til med eksamenene
Irene :)