mandag 31. mars 2008

praksis uke 2

Da mandagen kom, var det tilbake til 1 trinnet. Det ble en liten omstilling, og siden jeg ikke hadde vært der, måtte jeg sette meg inn i hva de jobbet med i de forskjellige fagene. Dessuten skulle vi på påskevandring den uken, og da gikk det noen timer bort i det.

det naturlige temaet var påske, og vi jobbet mye med dette. Før påskevandringen til Nyseter kirke, måtte det innøves flere sanger. Jeg stod for bakgrunnsstøyen, for jeg hadde ikke vært med på disse sangene før :-) Turen til Nyseter kirke var super. Selv på Vestlandet kan værgudene være greie å komme med litt snø. Vi kledde oss godt og gikk det gode stykket til kirken. Akebrett eller ikke, snø er gøy. I kriken ble vi tatt i mot av kirketeneren. hun fortalte oss historien fra palmesøndag og til Jesus stod opp. Hun levde seg godt inn i fortellingen, og elevene fulgte godt med. Ekstra gøy, var det å få smake brødet Jesus delte til læresveinene skjærtorsdag. Vi fikk til og med oss litt niste på veien hjem. Det var utrolig flott å se hvor godt elevene levde seg inn i fortellingen. Når Jesus døde, var det dyster musikk, og elevene stod alvorlige, men smilte da Jesus stod opp og musikken ble lystig.

Kjempe flott dag for oss alle!!

1 kommentar:

Helle sa...

Hei Lone :)
Høres ut som dere fikk en flott dag. Var sikkert en fin måte for elevene å gøre om Jesu oppstandelse. Kjempefint at skolen har en slik ordning me kirken slik at trinnene kan reise på besøk.
Heldige var dere tydeligvis med været også.

Helle :)