mandag 31. mars 2008

overtakelsespraksis

uken med overtakelsespraksis var båre spennende og utfordrende. Vi hadde ikke noen å spørre om det var noe, men måtte ordne opp i alt selv. Det å ikke ha vurderende øyner på seg til en hver tid, er veldig god. Jeg slapper mye mer av, og det smitter over på elevene. Men når en elev begynner å spy, hadde det vært greit å rope på Kari i stede for å tørke det opp selv. Jeg er "alergisk" for oppkast, og prøvde å fri til Torill, men måtte fint tørke det opp selv. For å hindre at andre elever ble smittet, sendte jeg alle til vasken når de kom inn, for å vaske seg på hendene :-) Best å være førevar.

Jeg hadde nok trodd det skulle være litt mer kaotisk på en skole uten lærere, men det ble det ikke. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men det så ikke ut som det gikk over alle støvleskaft for de andre heller. Og ikke minst, elevene oppførte seg eksemplarisk. Klassen vi hadde, har aldri hatt studenter før, og var nok mer spent enn jeg og Kjerstin var når dagen for overtakelsen kom. Jeg fryktet at det skulle bli tull og tøys, men det hadde jeg ikke trengt å gjøre. Som sagt, gikk det kjempe flott.

Må også få frem at Rune Vidar var en flott rektor!!

1 kommentar:

Helle sa...

Hei Lone :)
Jeg er enig med deg i at overtakelsespraksisen var veldig gøy. Jeg hadde mine tvil om hvordan dette skulle gå når dagen nærmet seg, men til min store lettelse gikk det kjempefint. Høres ut som du hadde litt å ta deg av men er nå ganske sikker på at du klarte deg veldig fint :)

Klem Helle