mandag 31. mars 2008

Karnevall!!

På fredagen første uken, var det karnevall. Dette gikk med hele dagen, og både elever og studenter var en anelse "høyere" enn vanlig. Jeg selv hadde kledd meg safe, og var fotballsupporter. Jeg var ikke den eneste så jeg, men jeg var den eneste med det rette laget!! I alle fall av oss studenter :-)

Vi begynte dagen rolig, eller så rolig det lar seg gjøre med ninjaer, prinsesser og hekser i samlingskroken. De elevene som ikke hadde kledd seg ut på forrhånd, fikk kle seg ut, og noen jenter fra storskolen, sminket de som trengte det.

Vi samlet hele gjengen i aulaen, og det ble både sunget, danset og spilt. Hele skolen hadde øvd inn en sang til denne dagen, og jeg må si vi var dritt flinke. Torill stemte selvsagt også i.

Etter dette var det dans i gymsalen. Vi gikk jenka, og jeg fikk Torill på slep. Det gikk fint til vi skulle bære hver andre på ryggen. Da måtte jeg bare sette foten ned.... :-) men vi ble nå enig, og både store og små koste seg. Etter litt fysiskaktivitet, måtte det mat til. Det ble servert pølser i lange baner, og de som ikke likte det, kunne spise nostepakken sin.

Bevæpnet med en bærbar CDspiller, samlet vi oss på plassen ut for skolen, og gikk klassevis i tog ned over veien. Eller det vil si, vi stod klassevis, men det er ikke lett å holde styr på alle, og i alle fall ikke når de hadde masker i alle klassetrinn. Turen var kjempe gøy, og bilene tutet når de kjørte forbi.

Ingen kommentarer: