mandag 31. mars 2008

påan igjen :-)

Etter en god og lang juleferie, var det litt godt å begynne med ny giv på skolen. Eller for min del ble det ikke før i slutten av januar. Jeg var så heldig å få meg ett vikariat på den lokale skolen vår. Her var jeg klassestyrer for en herrlig gjeng i 3 klasse. Jeg har hatt disse før, så det var ett hjertlig gjensyn. Klassestyreren deres hadde lagt opplegg for det meste, så det var ikke så mye forberedelse jeg trengte å gjøre. Må jo fortelle om den ene dagen, da vi skulle bake, for å jobbe med dl, l osv. Jeg hadde handlet inn alt jeg trengte, men oppdaget da vi skulle begynne, at jeg hadde glemt å ta med meg oppskriften....... Greit nok at jeg etter en del år, har blitt flinkere enn det jeg var på kjøkkenet, men bolleoppskrift, hadde jeg ikke i hodet. En snill lærer fikset den biten, og boller ble det. En super dag!!
En annen utfordring var bading. Heldigvis har jeg en sønn som går på svømmeskole, så jeg hadde en del vi kunne gjøre. Problemet var at vannet var kaldt, og etter en liten stund, satt mange av eleven på kanten og hakket tenner :-)
Jeg sitter igjen med en super erfaring etter de ukene i "praksis", og gler meg til neste gang. Det å slippe å ha vurderende øyer på meg når jeg underviser, gjør at alt går mye lettere, og jeg slapper mer av.

Ingen kommentarer: