onsdag 5. desember 2007

refleksjon fra GLSM

Dette prosjektet har vert utrolig spennende. Med en gang vi begynte å snakke om undersøkelseslandskap, var jeg solgt. Dette måtte prøves!! Og det gjorde vi.
Før vi testet ut oppgaven vår i praksis, hadde jeg ingen forventninger for hvordan elevene kom til å takle denne type oppgave. Jeg hadde heller ikke noe ønske om at de skulle prestere stort, men se hvordan de taklet oppgaven, og om dette er noe som kan bli brukt i skolen. Siden oppgaven vår ikke er noen doktorgrad i matematikk, åpne og rike oppgaver, har jeg sett at dette absolutt er noe jeg vil bruke når jeg blir lærer. Alle elevene gjorde noe, og noen mer enn andre. Vi fant en oppgave som alle kunne jobbe med, men i forskjellig vanskegrad.

Samarbeidet i gruppen, har vært upåklagelig. Vi fungerer utrolig god sammen, og det har til dags dato, ikke vært noen konflikter eller dårlig stemning. Vi har jobbet hardt med oppgaven, og vi føler alle fire, at vi leverer ett godt arbeid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så kjekt at samarbeidet har gått greit, gjennom årene har også eg funne ut at vis ein skal jobbe sammen i gruppe er samarbeidet viktig. Ein må gi og ta. Arbeid må fordeles og ein må kunne hjelpe kvarandre. I slike oppgåver som GLSM vis dårleg samarbeid reflekter i resultatet.