fredag 14. desember 2007

Snart juleferie

Nå er snart ett halvår omme, og tiden har rast avgårde. Jeg sitter igjen med mange gode minner fra praksis og ikke minst fra klassen og gruppen min. Heldigvis skal vi tilbake til elevene "våre" på våren, og det gleder jeg meg til.

Det kom tydeligere frem at det er store nivåforskjeller i en klasse nå når jeg har vært i 1 trinnet, samenlignet med i fjor da jeg var i 7 trinnet. Noen elever begynner på skolen med en selvtillit og trygghet som vil gjøre overganen enklere for de, mens andre har blitt kastet inn i en ukjent værden uten for hjemmets trygge vegger. Alle skal de sees, høres og stimuleres. Og det er en vanskelig oppgave for en lærer, siden nivåene og behovene er så forskjellige.

Alt i alt sitter jeg igjen med en god følelse etter dette halvåret, og gleder meg til å ta fatt på ett nytt. Det har vært slitsomt, men ikke verre enn at jeg overlever

1 kommentar:

Anonym sa...

Slitsomt har det absolutt vert. Eg håper du får ei riktig god jul og godt nytt år. Så må du slappe av , eta god mat og drikke. KOsa deg med familien og rett og slett lade opp bateriene til eit nytt semester.