Da var vi i gang med første del av GLSM prosjektet vårt. Vi var tidlig ute å begynte å diskutere hva problemstilling vi ville "forske" på, og hvordan vi skulle gjøre det. Dette var absolutt kjempe positivt, for det har ligget å surret i bakhodet i siste del av praksisperioden, og vi gjorde oppdagelser i de ukene vi var på Sagvåg, som styrket vår ønske om å forske på undersøkelseslandskap, åpne og rike oppgaver. Etter å ha lest om dette i GLSM boka, var vi veldig nysgjerrige på hvordan dette kom til å bli i praksis med 1 trinnet.
Vi har jobbet hard med oppgaven vår, og planlagt godt nå i forkant av den praktiske gjennomføringen på Sagvåg skole. Oppgaven er ikke avansert, men vil elevene klare det for det? Har vi for høyre forventninger til elevene og prosjektet vårt?
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
1 kommentar:
Så lurt å tenkje på GLSM tdlig når dåkke var i praksis, slik at dåkke hadde ideane klare.
Legg inn en kommentar